Layout by Marjahilla  ⛬  Content by Starfarer Aeronautic Academy, unless otherwise stated  ⛬  Banner photo by xXBunnyberryXx

Taikapöly

Taikapöly on valkeaa, kuulasta ja kimmeltävää usvaa, jota ilmestyy satunnaisesti eri puolille maailmaa. Joko maan tasalle tai korkeintaan 10 metrin korkeuteen, ne voivat ilmestyä jo valmiiksi suuri kokoisina tai sitten aivan pikkuriikkisinä. Taikapöly ottaa yleensä pyöreän - pallomaisen muodon. Kasauma hakeutuu aukealle alueelle, eikä ole kiinnittyneenä mihinkään. Räjähdys vie kuitenkin mukanaan suuren alueen ja asutusten keskelle ilmestyneet kasaumat on hoidettava pois tehokkaasti.
Kasauma on tiivistä ja paksua, eikä siitä näe läpi. Nimi “pöly” ei ehkä heti aukeakkaan näkijälle, sillä vasta kun tätä maagista muotoa yrittää koskettaa tai lyödä, se muuttaa muotonsa pölyksi, joka palaa sitten takaisin kiinteämpään muotoon. Kasaumia - rauhallisia sellaisia - voi siis huitoa mielinmäärin, mutta taikapöly palaa aina pyöreään - koskemattomaan pallo muotoonsa. Tästä aineesta ei saa käsin otetta, mutta sitä on mahdollista sulkea sille luotuihin purkkeihin, jotka esitellään tällä sivulla.

Taikapölyä ei ole aina ollut, sitä alkoi ilmestyä vasta noin 80 vuotta sitten. Tämä mystinen pöly on yksi syy Warden of Starfiren perustamiseen, sillä tarvittiin ryhmä kouluttautuneita henkilöitä tutkimaan mitä tämä aine oli. Ensimmäinen tiimi sai selvitettyä sen ettei se ei tykännyt kuparista, vaan hajosi ja sitten katosi lopullisesti, mikäli sen läpäisi mahdollisimman keskeltä kuparisella esineellä. Nyttemmin hajoitukseen on luotu kuparinen miekka. Tämä on ehdottomasti yksi partion tärkeimmistä varusteista.

Ensimmäinen räjähdys

Pitkään luultiin ettei pöly kasaumista ole vaaraa ja niitä ainoastaan tutkittiin sekä ihmeteltiin miksi ne kasvoivat kokoa. Kuitenkin vuonna 477 ensimmäinen kasauma räjähti, se oli kasvanut hyvin nopeasti ja oli kooltaan pienen talon kokoinen. Räjähdys säikäytti kansalaiset, jätti jälkeensä paljon tuhoa ja valitettavasti myös muutaman menehtyneen.
Räjähtäessä pallo muuttuu siniseksi, ilma sen ympärillä sähköistyy ja kaikki tuntuu hidastuvan lähes paikoilleen. Ihmiset ovat kertoneet kokevansa enemmän vaikeutta liikkua, mitä lähempänä ovat palloa. Kun kasauma alkaa näyttää merkkejä räjähtämisestä, olo muuttuu kuulemma painavaksi ja hieman uniseksi. Räjähtäessä pallo katoaa jättäen ilmaan vain vähän kimmeltävää pölyä - itsessään räjähdys ei aiheuta liekehtivää tulipaloa, vaan se sulattaa ympäristön ja muuttaa sen tuhkaiseksi mömmöksi. Ensimmäisen räjähdyksen uhrit menehtyivät jäädessään lyyhistyneiden rakenteiden alle tai kuumuuden käydessä liialliseksi.

Kasaumien hajoittaminen

Partion tehtäviin kuuluu räjähdysten estäminen ja kaikkien mahdollisten kasaumien kahtia halkaisu miekallaan. Mikäli kasauma ehtii kasvaa niin suureksi ennen partion saapumista, ettei miekka riitä horjuttamaan sitä, on olemassa myös toinen taktiikka. Kaksi jäsentä lentäen tai maassa ratsastaen pitävät käsissään 2-3cm paksua kuparista narua, joka menee toiselta ratsukolta toiselle. Tämän avulla suureksi kasvanut pallo hajotetaan ratsastamalla sen molemmin puolin niin, että naru lävistää sen keskeltä. Partion jäsenillä on käytössä puhelimen kaltainen laite, joka lähettää kaikille tiimin jäsenille ilmoituksen ilmestyneistä palloista, niiden koosta ja kuinka korkealla ne ovat - sekä merkitsee ne kartalle. Tiimillä on aina yhteinen tapaamispiste josta he lähtevät matkaan. Pienemmille palloille ei ole hengenhätä, mutta turhaan kukaan harvemmin uskaltaa viivytellä.

Partiolaiset suojautuvat oireilta kuparisten suojavarusteiden ja esineiden avulla. He pystyvät menemään lähelle räjähtävää palloa ilman, että menettävät kyvyn liikkua nopeasti. Suoja voi olla esimerkiksi magialla boostattu koru tai sitten ihan vaan esimerkiksi panssari. Pelkkä kuparinen miekkakin suojaa partiolaista tehokkaasti pallon voimalta. Kuumuudelta tai räjähdykseltä itseltään eivät voi suojautua edes partiolaiset.

Bestiaari

01. Pegasus

Säkäkorkeus : 140 - 210cm
Värit : Kaikki mahdollisia
Ikä : 100 vuotta

Pegasukset ovat vahvoja, viisaita ja pystyvät kommunikoimaan ajatusten välityksellä muiden olentojen kanssa. Voit siis keskustella ratsusi kanssa, kunhan vain opettelet kuuntelemaan. Toisilta tämä taito tulee luonnostaan helpommin, kuin toisilta.
Pegasuksen siipi on levitettynä 2-4 metriä leveä, se kiinnittyy noin 10cm sään alle ja on erittäin jykevää tekoa. Siivet voivat päin avautuessaan aiheuttaa isoakin vahinkoa, mutta kesyt yksilöt eivät tahallaan mukiloi ketään. Yleensä siivet pysyvät lähellä runkoa ja tiiviisti suljettuna, kunnes on aika lähteä lentämään.
Pegasus on tavallista hevosta kestävämpi rakenteeltaan ja kunnoltaan. Ne eivät myöskään ole yhtä herkkiä erilaisille ääriolosuhteille ja selviävät saaren kaikilla alueilla erittäin hyvin. Nämä siivekkäät kaviokkaat kasvattavat itselleen tarvittaessa vaikka paksun talvikarvan.

Pegasus voi olla mitä väriä tai kuviota tahansa, se perii ulkonäkönsä 75% jommalta kummalta vanhemmaltaan. Pegasus elää tasan 100 vuotta ja viimeisenä 3 päivänä ennen kuolemaa, alkaa pudotella siipisulkiaan runsain mitoin. Jokainen on kuitenkin täysissä voimissaan vielä viimeiseen päivään saakka, eikä vanhuuden merkkejä juurikaan voi erottaa. Lajiin perehtyneet osaavat kuitenkin arvioida tarkan iän olennon siivistä ja niiden sulista. Kuollessaan eläin muuttuu patsaaksi ja lopulta tomuksi.

Tieto pätee osittain myös lajeihin
Hippogriff Alicorn Unicorn

02. Sleipnir

Säkäkorkeus : 160 - 230cm
Värit : Kaikki mahdollisia
Ikä : 100 vuotta

Sleipnirit ovat vahvoja, viisaita ja pystyvät kommunikoimaan ajatusten välityksellä muiden olentojen kanssa. Voit siis keskustella ratsusi kanssa, kunhan vain opettelet kuuntelemaan. Toisilta tämä taito tulee luonnostaan helpommin, kuin toisilta. Sleipnirillä on 8 jalkaa, harvemmin 6.
Tämän lajin edustaja kykenee saavuttamaan 100km/h vauhdin, mikäli alusta on suhteellisen hyvä. Sleipnir on tavallista hevosta kestävämpi rakenteeltaan ja kunnoltaan. Ne eivät myöskään ole yhtä herkkiä erilaisille ääriolosuhteille ja selviävät saaren kaikilla alueilla erittäin hyvin.

Sleipnir voi olla mitä väriä tai kuviota tahansa, se perii ulkonäkönsä 75% jommalta kummalta vanhemmaltaan. Sleipnir elää tasan 100 vuotta ja viimeisenä 3 päivänä ennen kuolemaa, viettää kaiken ajan lempi paikassaan - suostumatta lähtemään sieltä. Jokainen on kuitenkin täysissä voimissaan vielä viimeiseen päivään saakka, eikä vanhuuden merkkejä juurikaan voi erottaa. Lajiin perehtyneet osaavat kuitenkin arvioida tarkan iän olennon kavioista ja niiden kuvioinnista. Kuollessaan eläin muuttuu patsaaksi ja lopulta tomuksi.